Pages

June 13, 2009

Needles

Since three months ago, the stomachache I usually feel during the first day(s) of my period is sooooooo torturing. Since then, my Mom forced me to make friends with um........ needles. I was forced to go to the acupuncture clinic, routinely. It was not good, really. I just don't get its function until now. The pain I felt growing even more frustrating. I can't eat even if I'm so badly starving. If I eat, I will puke in no longer than 5 minutes after that.

So in brief, the acupuncture thingy doesn't work. I don't know for sure though, my Mom said that in need time(s) but I just can't stand it Mom, it has to show me a sign of succes in healing me unless I won't do it again.

Selanjutnya gue akan menggunakan bahasa indonesia. haha
Jadi, setelah akupunktur, ibunda nampaknya tidak jera dan menyodorkan pengobatan yang setipe dengan akupunktur kepada saya. Pengobatan ini, yang menurut saya dapat dikategorikan sebagai penyiksaan, memang lebih ekstrim daripada akupunktur itu. Penyiksaan ini disebut bekam. Metode penyiksaan ini adalah dengan membuka pori2 daerah tertentu di tubuh dan mengeluarkan darah kotor (yang tidak mengandung oksigen) dari pori2 tubuh tersebut. Dengan penyiksaan ini, punggung saya sukses berubah menjadi saringan. Periiiiiiiiiih bgt. Ya, namanya juga luka. Mengingat buruknya diagnosa penyakit yg diberikan dokter kepada saya, saya hanya bisa pasrah mengikuti segala prosedur pelancaran darah dan hormon sebagaimana disebutkan oleh si mbak.

Hasilnya? Sekarang, mandipun sudah sulit untuk saya.

5 chatters:

Nunu Fithria said...

hueeeee ya ampun irip pengen liat punggung lo deh! FEEL BETTER MUAH

Serra Annisa said...

ih serem bgt deh riph haha

Rifda said...

@Nunu: wuahaha bisa ga napsu makan nu ngeliatnyaa

@Serra: iyaa ser, gue saranin gausah dicoba hahaha

Prathito said...

gw pernah liat ya rip bekam2 itu di majalah islami keren deh kayak jus stroberi keluar dari stroberi yang banyak pori porinya

Twinda Rarasati said...

my dad said that the acupuncture thang is not helping at all. I'm wondering, what is the diagnose that the doctor gave you? And umm, I do have that sort of thing, i mean pain when I have my period. And I don't have to do those things. All I do was taking a pain killer (If the pain is unbearable) and take a short nap. The pain will certainly gone. Although..... the pain killer is not good for your health if you take it over and over.

Well get well soon Iriph :D